Trafik sigortasında yeni model çalışması yürüttüklerini belirten ÅžimÅŸek, “Biz birkaç boyutlu çalışıyoruz. Düzenlemeler çok net olacak. Hiç kimse zarar ettiÄŸi bir sektörde çalışmaz. Hazine olarak sürdürülebilirlikle makul prim konusunu dengelememiz lazım” diye konuÅŸtu.
Trafik sigortasına yönelik çalışmalar hakkında bilgi veren ÅžimÅŸek, “Sektörle bir araya geldik. Sektör tavan fiyattan ciddi zarar etti, bu sürdürülebilir deÄŸil. Geçen sene reel olarak primlerde düÅŸüÅŸ yaÅŸandı. Biz oturup sistemi gözden geçirmek zorunda kalacağız. Sık sık kaza yapanların daha yüksek prim ödemesi kaçınılmazdır. ÖngörülebilirliÄŸi daha nasıl artırabiliriz. Biz birkaç boyutlu çalışıyoruz. Düzenlemeler çok net olacak. Hiç kimse zarar ettiÄŸi bir sektörde çalışmaz. Hazine olarak sürdürülebilirlikle makul prim konusunu dengelememiz lazım. O yönde çalışmalar devam edecek” dedi.
Bireysel emeklilikteki son geliÅŸmeleri de aktaran ÅžimÅŸek “Meclis’teki tasarıda bir iki düzenleme yapıyoruz. Ä°lk 2 ayda çıkış izni vardı biz onu 6 aya kadar çıkma imkanı sunuyoruz. Vatandaşımız bu hususu iyi deÄŸerlendirirse dünyanın en cömert desteÄŸi. Mevduat faizi yüzde 12 civarı diyelim biz yüzde 25 veriyoruz. Otomatik katılımda ÅŸöyle bir adım attık. Varlıklar nereye yatırılacak biz onu ÅŸekillendirdik. Minimum yüzde 10-12 civarında getiriden bahsediyorsunuz. Yüzde 25 devlet, yüzde 10-12 öbür kaynaktan gelir elde edilecek. Böyle bir getiri var mı? Risk son derece düÅŸük. Zaten gelir düÅŸük nereden tasarruf edeceÄŸiz deniyor. Bu bir alışkanlık meselesi. Bizdeki asgari ücret dünyanın birçok ülkenin üzerindedir. Biz reel olarak ciddi bir ÅŸekilde artırdık. EÄŸer bugün bir Hindistan’da tasarruf oranı yüksekse geliri yüksek olduÄŸu için deÄŸildir. Orada bir alışkanlık vardır. Çin’de 100 liralık gelire karşılık 48 lira tasarruf edilmiÅŸ. GeliÅŸmekte olan ülkelerde 100 liranın 32 lirası tasarruf ediliyor. Tasarruf oranlarının artması bence bir alışkanlık meselesidir” ÅŸeklinde konuÅŸtu.