İTO dan Sigorta Sektörü İçin Yol Haritası

Ä°ZMÄ°R Ticaret Odası (Ä°TO) Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ekrem DemirtaÅŸ, düzenledikleri 'Sigorta Sektörü GeleceÄŸini Arıyor' arama konferansı ile sektöre yol haritası çizdiklerini belirterek, "Sigorta sektörü ekonomiden daha fazla pay almalı, bunun için düzenlemeler yapılmalı" dedi.

 

Ä°TO Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ekrem DemirtaÅŸ, 'Sigorta Sektörü GeleceÄŸini Arıyor' baÅŸlıklı arama konferansının Ä°zmir Ekonomi Üniversitesi’nde Prof. Dr. CoÅŸkun Küçüközmen’in moderatörlüÄŸünde gerçekleÅŸtirildiÄŸini söyledi. Arama konferansına Oda üyelerinin yanı sıra, sigorta acenteleri, sigorta eksperleri, sigorta ÅŸirketlerinin yöneticileri, uzmanlar, banka yöneticileri, avukatlar, akademisyenler ve öÄŸrencilerden oluÅŸan sektöründe uzman 52 kiÅŸinin katıldığını belirtti.

 

Arama Konferansında ABD, Ä°ngiltere ve Ä°sviçre gibi geliÅŸmiÅŸ ülkelerde sigorta sektörünün ülke ekonomisinden ciddi oranda pay aldığına dikkat çekildiÄŸini belirten DemirtaÅŸ, Türkiye’de de sektörün mevcut büyüklüÄŸünün birkaç katına çıkma potansiyeli olduÄŸunu dile getirdi. DemirtaÅŸ, "Sektör, gayri safi yurtiçi hasılanın (GSYÄ°H) yaklaşık yüzde 1.5'i kadar bir prim üretimine sahip olmasına karşın, GSYÄ°H'nın yaklaşık 45 katı kadar riski teminat altına alıyor" dedi. Sektörün kısa vadeli, günlük sorunlar ve bunların çözümü üzerinden faaliyetlerini sürdürdüÄŸü, bunun da sektörün önünü görmesini engellediÄŸi belirten DemirtaÅŸ, "Bu edenle tüm paydaÅŸların katılımı ve mutabakatı ile sektöre uzun süreli bir yol haritası oluÅŸturulmasına dair mutabakata varıldı. Çok önemli öneriler çıktı. Bunların en başında sigorta sektörünün Türkiye ekonomisinden daha fazla pay alabilmesi için sigorta sektörünün en geliÅŸmiÅŸ olduÄŸu ülkelerdeki uygulamalar ve teknolojiler örnek alınmalı, sigorta sektöründe yer alan yabancı firmaların Türkiye piyasasıyla tecrübelerini daha fazla paylaÅŸması talep edilmeli" diye konuÅŸtu.

 

DemirtaÅŸ, diÄŸer önerileri baÅŸlıklarıyla ÅŸöyle sıraladı:

 

– Sigorta sektörü dijital dönüÅŸüme uyum saÄŸlamalı, teknolojiyi daha etkin kullanmalı.

 

– Mobil uygulamalar geliÅŸtirilmeli ve bu sayede alternatif ve yeni satış-pazarlama/dağıtım kanalları yaratılmalı.

 

– Gelecek tehditlere karşı acentelerin profesyonelleÅŸmesine baÄŸlı komisyon ve gelir arttırıcı yeni araçlar bulunmalı.

 

– Üniversitelerde tek bir Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü yerine ayrı olarak Bankacılık ve Sigortacılık Bölümleri oluÅŸturulmalı.

 

– Sigorta sektörünün iÅŸ hayatına yeni atılacak gençler tarafından meslek olarak tercih edilmesi için tanıtım filmleri çekilmeli, dizi ve reklamlarda sigortacılık sektörüne daha fazla yer verilmeli.

 

– Kamu bina, araç ve alanlarının sigortalanmasının önündeki engeller kaldırılmalı.

 

– Sigorta sektörünün imajı iyileÅŸtirilmeli, tüketiciler sigorta konusunda bilinçlendirilmeli.

 

– Sigorta sektörünün denetimine yönelik olarak BDDK benzeri özerk ve bağımsız bir yapının SDDK (Sigortacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu) oluÅŸturulmalı ve sigorta faaliyeti yapan her ÅŸirket etkin olarak denetlenmeli.

 

– Sektörde haksız rekabeti gerçekleÅŸtirenler engellenmeli.

 

– Sigorta sektörünün itibarını korumak ve güvenini arttırmak amacıyla kusurlu, eksik ve ayıplı mal satma konusunda yaptırımlar arttırılmalı.

 

– Kanun yapıcı sektörle ilgili düzenlemeleri hazırlarken tüm tarafların görüÅŸlerini almalı.

 

– Yetki sahibi olmayan kiÅŸilerin danışman ünvanıyla sigortacılık faaliyetini yapması ve levhaya kaydı olmayan acentelerin satış yapması engellenmeli.

 

– Sigortacılık bilgisine haiz hakim ve savcıların görev yaptığı sigorta ihtisas mahkemeleri kurulmalı.